23:12 зробити добру справу | |
маркетолог «Горіхового дому» Остап Онишко.
Як Ви визначали продукт, що будете виробляти? Чи проводили маркетингове дослідження ринку? Ми не проводили маркетингове дослідження, адже Юрій Лопатинський, що є затійником цієї справи, а водночас і директором МГО "Народна допомога - Львів", привіз із Європи таку цікаву ідею створення саме соціального підприємства. Спочатку основна наша ідея була випікати печиво, що пасуватиме як комплімент до кави. Найбільше для такого пасувало кантучіні (біскотті), яке ми згодом почали розвозити у кав'ярні Львова. Важливим у розвитку «Горіхового дому» було те, що власникам кав'ярень ідея купувати смачне печиво та водночас робити добру справу дуже сподобалась. Нагадаю, що зароблені пекарнею кошти йдуть на утримання неприбуткових проектів МГО "Народна допомога - Львів": "Центр інтеграції жінок, що потрапили у кризову ситуацію" та "Соціальне таксі". Чи можете Ви визначити ключові характеристики цільової аудиторії? Чи впливає на покупця той факт, що купивши печиво, у нього є можливість зробити добру справу?
Які товари на ринку створюють найбільшу конкуренцію Вашому підприємству? На сьогоднішній день у нашого підприємства немає конкретного конкурента, адже у більшій мірі ми працюємо в елітному сегменті ринку. «Горіховий дім» продає здорове печиво без додавання барвників та емульгаторів, зроблене руками, а не на величезному конвеєрі, свіже та виготовлене виключно під замовлення. Проте, я можу назвати деяких великих гравців ринку у даній сфері - Palacco Bandinelli, головним недоліком яких є те, що вони націлені на величезні об'єми і відповідно не зовсім гнучкі. Наступні конкуренти – це дрібні виробники Veronika та Темп, але вони в основному працюють у власних закладах та значно завищують ціни. Саме тому в більшості випадків ми не перетинаємося на ринку збуту. Більше того ми ще не в великих масштабах представлені на ринку Львова, щоб відчути сильну конкуренцію. Загалом, «Горіховий дім» намагається знайти своє місце на ринку там, де є цікава для нашого товару ніша. Це чудово, що є своя унікальна фішка, проте виникає запитання: Які маркетингові методи просування Вашого товару на ринок Львова Ви використовували на початку своєї діяльності? Чи виникали труднощі у сфері маркетингу? Коли починали свій бізнес, чи залучали професіоналів до написання бізнес-плану? Чи обійшлися без такого роду формальностей?
Не у всіх соціальних підприємців є можливість знайти партнера маркетолога, ще й з досвідом роботи на ринку. Чи вважаєте Ви доцільним проведення навчальних курсів для соціальних підприємців із основ бізнес-планування та підприємницької діяльності? Я думаю, що це може бути цікавою ініціативою, але чи дасть це ефект тітоньці, яка все життя займалась громадською діяльністю? Я переконаний, що позитивний вплив такі курси матимуть на готових підприємців, які зможуть обмінятися досвідом та перейняти щось нове один в одного або ж повчитися цікавих речей в успішних бізнесменів з інших напрямків діяльності.
Спілкувалась та редагувала: Анна Предоляк
Примітка редакції: інформація про соціальну пекарню «Горіховий дім» знаходиться у «Каталозі соціальних підприємств України 2013 року» під номером 9 http://socialbusiness.in.ua/index.php/novyny/v-ukraini/133-yakym-chynom-pochynaty-sotsialne-pidpryiemstvo-spyratysia-lyshe-na-vlasnu-intuitsiiu-ta-bazhannia-robyty-dobru-spravu-chy-proity-pidhotovku-vedennia-pidpryiemnytskoi-diialnosti | |
|
Всього коментарів: 0 | |