23:12 зробити добру справу | |
маркетолог «Горіхового дому» Остап Онишко.
Як Ви визначали продукт, що будете виробляти? Чи проводили маркетингове дослідження ринку? Ми не проводили маркетингове дослідження, адже Юрій Лопатинський, що є затійником цієї справи, а водночас і директором МГО "Народна допомога - Львів", привіз із Європи таку цікаву ідею створення саме соціального підприємства. Спочатку основна наша ідея була випікати печиво, що пасуватиме як комплімент до кави. Найбільше для такого пасувало кантучіні (біскотті), яке ми згодом почали розвозити у кав'ярні Львова. Важливим у розвитку «Горіхового дому» було те, що власникам кав'ярень ідея купувати смачне печиво та водночас робити добру справу дуже сподобалась. Нагадаю, що зароблені пекарнею кошти йдуть на утримання неприбуткових проектів МГО "Народна допомога - Львів": "Центр інтеграції жінок, що потрапили у кризову ситуацію" та "Соціальне таксі". Чи можете Ви визначити ключові характеристики цільової аудиторії? Чи впливає на покупця той факт, що купивши печиво, у нього є можливість зробити добру справу? На сьогодні у нас існує два напрямки розвитку бізнесу. Перший - це кав'ярні, прес-конференції та інші масовізаходи. Такий клієнт допомагає зробити хороший рівень продажу товару, але за таких умов свою місію ми не завжди доносимо до нього. Часто трапляється так, що кінцевий споживач не відчуває та не знає того, що прибуток від купленого ним печива йде на добрі справи. Другий наш напрямок – це продаж печива через сторінку у соціальній мережі фейсбук. Таким чином у нас є змога донести до кінцевого споживача концепцію нашого підприємства. У соціальній мережі ми розповідаємо нашим клієнтам кому і чим ми допомагаємо, я вважаю, що це чудова можливість представити результати своєї діяльності. Які товари на ринку створюють найбільшу конкуренцію Вашому підприємству? На сьогоднішній день у нашого підприємства немає конкретного конкурента, адже у більшій мірі ми працюємо в елітному сегменті ринку. «Горіховий дім» продає здорове печиво без додавання барвників та емульгаторів, зроблене руками, а не на величезному конвеєрі, свіже та виготовлене виключно під замовлення. Проте, я можу назвати деяких великих гравців ринку у даній сфері - Palacco Bandinelli, головним недоліком яких є те, що вони націлені на величезні об'єми і відповідно не зовсім гнучкі. Наступні конкуренти – це дрібні виробники Veronika та Темп, але вони в основному працюють у власних закладах та значно завищують ціни. Саме тому в більшості випадків ми не перетинаємося на ринку збуту. Більше того ми ще не в великих масштабах представлені на ринку Львова, щоб відчути сильну конкуренцію. Загалом, «Горіховий дім» намагається знайти своє місце на ринку там, де є цікава для нашого товару ніша. Це чудово, що є своя унікальна фішка, проте виникає запитання: Які маркетингові методи просування Вашого товару на ринок Львова Ви використовували на початку своєї діяльності? Чи виникали труднощі у сфері маркетингу? На початку своєї діяльності маркетингу як такого не було, а переважно всі продажі будувались на особистих контактах. Спершу була лише назва "Горіховий дім" тому, що основою більшості печива є горіхи. Лише через деякий час ми розробили логотип, колористику бренду та зробили професійні фото усіх наших продуктів, таким чином змоделювавши каталог продукції, що став основою для заснування сторінки у соціальній мережі фейсбук https://www.facebook.com/HD.Pekarnia. Вже пізніше надрукували буклети та флаєра, почали з'являтися на різних заходах та про нас почали говорити у ЗМІ. В основному ми намагаємось робимо те, що не потребує великих фінансових затрат. Коли починали свій бізнес, чи залучали професіоналів до написання бізнес-плану? Чи обійшлися без такого роду формальностей? Соціальне підприємство «Горіховий дім» Юрій Лопатинський починав без написання бізнес-плану та проведення будь-якого роду досліджень, спирався лише на власну інтуїцію та бажання робити добру справу. Згодом пекарня вийшла на той рівень, що одній людині було вже важко самостійно встигати виконувати всю адміністративну роботу на підприємстві, поєднуючи її ще й із роботою в громадській організації. Саме тому Юрій залучив мене до діяльності соціального підприємства «Горіховий дім». Після мого залучення у пекарню ми змогли значно розширити виробництво, адже я за освітою маркетолог та мав досвід роботи у торгівлі. Рік тому ми разом розробили бізнес-план, збільшили об'єми продажу в 4 рази, взяли нове обладнання в кредит, такі дії допомогли нам збільшили кількість пекарів з 2 до 4 осіб та відповідно розширити асортимент продукції. Не у всіх соціальних підприємців є можливість знайти партнера маркетолога, ще й з досвідом роботи на ринку. Чи вважаєте Ви доцільним проведення навчальних курсів для соціальних підприємців із основ бізнес-планування та підприємницької діяльності? Я думаю, що це може бути цікавою ініціативою, але чи дасть це ефект тітоньці, яка все життя займалась громадською діяльністю? Я переконаний, що позитивний вплив такі курси матимуть на готових підприємців, які зможуть обмінятися досвідом та перейняти щось нове один в одного або ж повчитися цікавих речей в успішних бізнесменів з інших напрямків діяльності.
Спілкувалась та редагувала: Анна Предоляк
Примітка редакції: інформація про соціальну пекарню «Горіховий дім» знаходиться у «Каталозі соціальних підприємств України 2013 року» під номером 9 http://socialbusiness.in.ua/index.php/novyny/v-ukraini/133-yakym-chynom-pochynaty-sotsialne-pidpryiemstvo-spyratysia-lyshe-na-vlasnu-intuitsiiu-ta-bazhannia-robyty-dobru-spravu-chy-proity-pidhotovku-vedennia-pidpryiemnytskoi-diialnosti | |
|
Всього коментарів: 0 | |